-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)
-1 - اگرمرد و زن كه همسرند در رابطه با عمل زناشويي موقعي كه به اوج لذت برسند فحش وحرف مبتذل مي زنند از لحاظ شرعي چه حكمي دارد ؟ و براي ما عادت شده و ما را در رابطه با عمل زناشويي صحيح راهنمايي لازم عنايت فرماييد ؟(0)
-امام رضا ( ع ) مي فرمايد : زياد آميزش كردن با زنان ، اخلاق انبيا است × اما در روايتي ديگر آمده ( زياد آميزش نكنيد ) × اين تناقض را چگونه تفسير مي كنيد؟(0)
-احترام به پدر ومارد درچه حدي براي فرزند واجب است ؟(0)
-آيا احترام به والدين واجب است اگر به خاطر دفاع باشد چون قبلا پدرم اخلاق بسيار بدي داشت و مادرم را بسيار مي زد كه باعث سقط چند بچه شد .و من از مادرم دفاع مي كردم . آيا اين كار گناه است ؟(0)
-آيا مادري كه نماز نمي خواند احترامش واجب است؟

(0)
-با توجه به اين كه پيامبر(ص) فرمود: بهشت زير پاي مادران است، همه مادران به بهشت ميرند؟

(0)
-وظيفه ما درمقابل پدر فحاش و بد اخلاق چيست و آيا احترام به او واجباست(0)
-1ـ وظايف شرعي زن نسبت به شوهر و شوهر نسبت به زن خود چيست؟(0)
-آيا صحبت كردن زن و مردي كه سه طلاقه هستند جائز است؟
(0)
-آيا داماد بعد از طلاق هم به مادر زن محرم است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:43739 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:22

چرا در موضوعاتي كه خداوند در آنها زنان را مورد خطاب قرار ميدهد، چيزي به جز حجاب و عفت يا طرز برخورد ظاهري آنان نيست؟ چرا در مورد كارهاي خيري كه زنان ميتوانند انجام دهند و در مورد شغل آنان و تربيت فرزند توصيهاي نفرموده است؟

قرآن كريم كتاب هدايت همة انسان ها است، چه زن و چه مرد. شَهرُ رَمَضانَ الَّذِي اُنزِلَ فيهِ القُرءانُ هُدًي لِلنّاسِ...; (بقره، 185) ماه رمضان ]همان ماه[ است كه در آن، قرآن براي راهنمايي مردم فرو فرستاده شده است... خداوند با توجه برخي تفاوتهاي فيزيكي و عاطفي ميان زن و مرد، دو دسته احكام در قرآن بيان فرموده است: يكي احكام مشترك ميان زن و مرد، ديگري احكام اختصاصي زن يا مرد. هنگامي كه آيات قرآن را مورد بررسي قرار ميدهيم، پيمي بريم كه بيشتر احكام و دستورات الهي ميان زن و مرد مشترك است; مانند: ايمان به خدا، پيامبران، كتابهاي آسماني و قيامت، برپايي نماز، پرداخت زكات و خمس، روزه، حج، انفاق، تقوا، وفاي به عهد و پيمان، اطاعت از خدا و رسول و امامان، دوري از كارهاي زشت و حرام مانند دزدي، زنا، غيبت، دروغ گويي، اسراف و... افزون بر اين كه خطابهاي قرآن در مورد احكام ياد شده، شامل زن و مرد ميشود، در آية 35 احزاب به ده مورد از موارد مشترك ميان زن و مرد تصريح كرده است. موارد متعددي از احكام اختصاصي زنان در قرآن ذكر شده است; مانند: احكام شير دادن به كودك (بقره، 233) احكام عادات ماهيانة (بقره، 222، 223) احكام طلاق (بقره، 228 ـ 232، 236 و 237) احكام عدة وفات (بقره، 235) احكام ارث زنان (نسأ، 11، 12، 127، 176) احكام زناشويي (نسأ،15، 24) احكام خانوادگي (نسأ، 34، 35) استقلال اقتصادي زنان (نسأ، 2، 6، 20 و 21) احكام ازدواج و مهريه زنان (نسأ، 4، 21 ـ 24; نور، 4، 32) احكام حجاب (نور، 31; احزاب، 32) احكام بيعت پيامبر با زنان (ممتحنه، 12) آن چه بيان شد، اشاره به بخشي از احكام ويژة زنان است; اما بايد به اين نكته توجه داشت كه: همة احكام با تمام جزئيات آن در قرآن نيامده است، بلكه قرآن بيشتر به كليات اشاره نموده، تفسير آيات و بيان جزئيات را به پيامبر9 سپرده است. ...واَنزَلنا اِلَيكَ الذِّكرَ لِتُبَيِّنَ لِلنّاسِ ما نُزِّلَ اِلَيهِم ولَعَلَّهُم يَتَفَكَّرون; (نحل، 44)... و اين قرآن را به سوي تو فرود آورديم، تا براي مردم آن چه را به سوي ايشان نازل شده است توضيح دهي، و اميد كه آنان بينديشند. از اين رو است كه منابع احكام اسلامي; منحصر به قرآن نيست، بلكه عبارت است از قرآن، سنت (سخنان، رفتار و امضاي معصومين) اجماع و عقل بنابراين، در قرآن كريم همان گونه كه احكام مربوط به مردان آمده، احكام مربوط به زنان هم آمده است; بلكه با توجه به زنده به گور كردن دختران در عصر جاهليت (ر.ك: سورة نحل، آيه 58 و 59) و بيارزش شمردن زنان در آن دوره ـ و او را براساس معيارهاي مردانه در تاريخ معاصر سنجيدن ـ، قرآن كريم زن را انساني مستقل شمرد و او را با ملاكهاي متناسب با خودش سنجيد و به جامعه معرفي نمود و از طفيلي قرار گرفتن او به شدت مبارزه نموده، راه رسيدن به مقام انسان كامل را فرا روي او نهاده است. در همين راستا زنان نمونه را معرفي نمود و آنان را الگوي همة انسانهاي مؤمن قرار داد. از اين زنان نمونه، مادر موسي (قصص، 7) حضرت مريم و آسيه همسر فرعون است كه به مقام والاي انساني رسيدند و الگوي زنان و مردان قرار گرفتند. (تحريم،11 و 12)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.